Деветнаести јун 2020. године
Скупштина Брчко дистрикта завршила је у четвртак 18. јуна разматрање преосталих тачака дневног реда дан раније започете 64. редовне сједнице.
Након разматрања Информације о стању водотока и штетама насталим на имовини и пољопривредним усјевима усљед временске елементарне непогоде 15. и 16. јуна, која је захватила веће подручје Брчко дистрикта, донесен је Закључак којим је задужена Влада Брчко дистрикта да формира комисију за утврђивање подручја и настале штете. Надлежно Одјељење за пољопривреду, шумарство и водопривреду и Дирекција за финансије задужени су да након процјене причињене штете размотре могућност обезбјеђивања новца у буџету Брчко дистрикта за санацију штете.
Разматрана је и Информација о недостајућим средствима од 1,5 милион КМ за исплату 20 одсто подстицаја пољопривреди за 2019. годину која ће бити обезбијеђена ребалансом буџета за ову годину, који је у припреми.
Посланици су дали сагласност на Предлог одлуке о измјени и допуни Одлуке о оснивању ЈП “Путеви Брчко“ и више других аката овог предузећа а одобрен је и Предлог јавног конкурса за именовање директора овог предузећа на период од четири године. Усвојен је Извјештај о раду са финансијским пословањем и одобрен завршни рачун ЈП “Путеви Брчко“ за прошлу годину.
По хитном поступку је усвојен Нацрт закона о извршењу буџета Брчко дистрикта за 2020. годину, а подршку посланика, у другом читању, добио је и Нацрт закона о измјенама и допунама Закона о порезу на доходак.
– Измјена се прије свега односи на повећање основног ослобођеног износа за све запослене са 300 КМ на 500 КМ. Овај закон хармонизовали смо са ентитетским прописима у смислу признавања основног ослобођеног одбитка када су у питању нерезиденти. Ово право дато је као реципрочно право јер су ентитети ово исто право дали резидентима Брчко дистрикта – рекао је Миодраг Трифковић, директор Пореске управе Брчко дистрикта. Он је истакао да ће од датума примјене престати опорезивање топлог оброка који се исплаћује у новцу до висине од седам конвертибилних марака.
Овај закон ступиће на снагу осмог дана од дана објављивања у Службеном гласнику Брчко дистрикта БиХ.
Након 64. редовне сједнице Скупштина је започела ванредну сједницу на којој је разматрана Информација о плану кадровских потреба ЈЗУ „Здравствени центар Брчко“ са акцентом на секундарној здравственој заштити, Информација о предузетим активностима на реализацији капиталног буџета у вези с медицинском опремом, Информација о учесталим инспекцијским контролама у ЈЗУ, Информација о реализацији скупштинског закључка о награђивању здравствених радника и Информација у вези с питањем посланика Бранислава Марковића о броју неурохируршких и офталмолошких операција у новоотвореној и реконструисаној операционој сали.
Потпредсједник Скупштине Иво Филиповић рекао је након сједнице да су ове информације изазвале велику пажњу посланика иако је, како је нагласио, незадовољан одсуством једног броја посланика и чланова Владе током разматрања ових питања.
– Кроз дискусије посланика могла се видјети актуелност проблема и недостаци у области здравства. Дали смо задатак Комисији за рад, здравство и социјалну заштиту да припреми закључке до наставка рада ове сједнице и надам се да ћемо добити квалитетне закључке које ћемо једнако тако квалитетно спровести – рекао је потпредсједник Филиповић.
Шеф Одјељења за здравство и остале услуге Акиф Пезеровић истакао је да је један од најважнијих задатака системско уређивање јавних набавки у области здравства.
– Инсистираћу на томе да се попише капитални буџет од 2017. године и да се у оквиру ребаланса капитални буџет трансформише у капиталне трансфере и трансферише ЈЗУ како би она као уговорни орган вршила набавке. Проблем заиста представља чињеница да у јавним набавкама сада учествују три субјекта – рекао је Пезеровић.
Нихад Шибоњић, директор ЈЗУ „Здравствени центар Брчко“, рекао је да постоји могућност да се у поступку набавке која је у току врате техничке карактеристике ЦТ апарата на карактеристике прије њиховог смањења.
– То ће бити ЦТ апарат са 128 случајева у аквизицији и 256 у реконструкцији – рекао је директор Шибоњић.
Он је истакао да су највећи проблеми у здравству кадрови.
– Имамо старију популацију доктора специјалиста, проблем са докторима које упућујемо на специјализацију, а који се не врате у ЈЗУ. Једино нам је срећа да имамо младих доктора на бироу за запошљавање – рекао је Шибоњић.
Ванредна сједница Скупштине биће настављена у термину који ће бити накнадно утврђен.