Брчко, 9. октобра 2025. године
На данашњем састанку потпредсједника Скупштине Брчко дистрикта Босне и Херцеговине, шефова посланичких клубова и градоначелника Брчко дистрикта БиХ, усаглашен је дневни ред за 18. редовну сједницу Скупштине, која ће бити одржана у сриједу, 15. октобра 2025. године, с почетком у 9 часова у скупштинској сали.
Сједница ће започети разматрањем и усвајањем записника с претходних сједница, након чега ће услиједити посланичка питања и одговори. У наставку засједања, посланици ће разматрати више значајних законских рјешења и предлога одлука од интереса за грађане Брчко дистрикта Босне и Херцеговине.
На дневном реду налази се разматрање три важна законска нацрта:
- Нацрт закона о измјени и допуни Закона о платама и накнадама запослених у правосуђу Брчко дистрикта БиХ, у првом читању;
- Нацрт закона о родитељима његоватељима у Брчко дистрикту Босне и Херцеговине, у другом читању;
- Нацрт закона о измјени Закона о обновљивим изворима енергије и ефикасној когенерацији Брчко дистрикта Босне и Херцеговине, у другом читању.
Посебно мјесто заузима Предлог буџета Брчко дистрикта БиХ за 2026. годину, који је припремила Влада Брчко дистрикта БиХ, а чије се усвајање планира у законски прописаним роковима. Предвиђено је и разматрање Предлога одлуке о измјени буџета за 2025. годину.
Посланици ће разматрати и низ предлога одлука о утврђивању јавног интереса у сврху изградње и унапређивања путне инфраструктуре на више локација, међу којима су:
- Мјесна заједница Бузекара;
- Горњи Брезик – Сандићи;
- Дубравице Горње;
- Паланка–Брка.
Такође, на дневном реду налази се и Предлог одлуке о промјени намјене добра у општој употреби „Пут за гробље“, као и Предлог одлуке о приступању изради измјена и допуна Регулационог плана „Зона рада и индустрије – База Мек Гаверн“.
Поред инфраструктурних и планских одлука, Скупштина ће разматрати и Предлог одлуке о расписивању јавног конкурса за именовање једног члана Надзорног одбора Јавне здравствене установе „Здравствени центар Брчко“.
У наставку сједнице Скупштина ће разматрати Извјештај о пословању ЈП „Комунално Брчко“ и Извјештај о раду Управног одбора овог предузећа, као и Извјештај Правобранилаштва Брчко дистрикта БиХ, за првих шест мјесеци 2025. године. Такође, биће разматрано више ревизорских извјештаја за јавне установе и фондове за 2024. годину, међу којима су:
- ЈЗУ „Здравствени центар Брчко“;
- Завод за запошљавање;
- Фонд здравственог осигурања;
- Завод за планирање, пројектовање и развој;
- Радио Брчко.
Поред тога, Скупштина ће разматрати и Извјештај о свим поступцима располагања јавном имовином путем специјалне погодбе, који је припремила Канцеларија за управљање јавном имовином.
На дневном реду су и предлози правилника и одлука који се односе на систематизацију радних мјеста и измјене плата у јавним институцијама, укључујући Завод за планирање и Фонд здравственог осигурања Брчко дистрикта БиХ.
У завршном дијелу сједнице посланици ће разматрати и више информација које су увршћене у дневни ред на предлог посланика, међу којима су:
- Информација о ловству у Брчко дистрикту БиХ;
- Информација о спроведеним поступцима јавних набавки свих медицинских уређаја и опреме у ЈЗУ;
- Информација о изградњи и стављању у функцију амбуланти породичне медицине у мјесним заједницама Стари Расадник и Илићка;
- Информација о учешћу Брчко дистрикта БиХ на Међународном сајму пољопривреде у Бијељини.
Потпредсједник Скупштине Брчко дистрикта БиХ Иво Филиповић истакао је значај дневног реда који обухвата тридесет тачака, међу којима су посебно важна три закона и буџет за наредну годину:
„На предстојећој 18. редовној сједници Скупштине наћи ће се тридесет тачака дневног реда. Посебно истичем важност три законска нацрта који ће бити разматрани, као и Предлог буџета за 2026. годину, који је припремила Влада Брчко дистрикта Босне и Херцеговине и који у складу са законом улази у скупштинску процедуру. Очекујемо да процес буде завршен у прописаним роковима, јер је то један од најважнијих докумената за функционисање Брчко дистрикта Босне и Херцеговине. Поред тога, ту су и бројне информације које долазе на иницијативу самих посланика, што доприноси већој транспарентности и укључивању свих релевантних актера у рад Скупштине.“